Zašto turizam

Zaštita prirodnih bogatstava, kulturne baštine i unaprijeđenje životnog standarda

Otkrijte

Zašto turizam

Turizam je jedan od najmoćnijih alata za promicanje gospodarstva i socijalnog razvoja u bogatim ali i siromašnim zemljama, koji se često previdi. Turizam kao jedna od globalno najvećih industrija i jedan od najvećih izvoznih proizvoda i pokretača gospodarstva na globalnoj razini, nalazi se među pet najboljih izvoznih proizvoda u više od 150 zemalja, a u njih 60 je na prvom mjestu.

10% svjetske gospodarske aktivnosti i 8% globalne zaposlenosti otpada na turizam. To je jedan od najvećih izvoznih proizvoda i izvor devizne zarade u Sjedinjenim državama, većini država zapadne Europe te je glavni izvozni proizvod u više od pola najslabije razvijenih država (LDC).
To se ne može reći ni za jednu drugu industriju.

Ukratko, turizam je veliki posao. Pažljivo razvijani turizam je po gotovo svim mjerilima ekološki prihvatljiva industrija. Što je još važnije, turizam omogućuje zaštitu prirodnih bogatstava koja bi u suprotnom mogla biti uništena te može pomoći u obnovi onih koja su već istrošena dajući im ekonomsku vrijednost poput rekreacijske imovine i atrakcije za posjetitelje.

Turizam je jedinstven na mnogo drugih načina. U većini zemalja čete naći najzanimljivije i jedinstvene atrakcije (poput autohtone kulture, divljih životinja i prirodnih rezervata) gotovo uvijek u ruralnim područjima, gdje je najčešće siromaštvo najveće i najteže za iskorijeniti. To predstavlja nevjerojatne mogućnosti kako turizam može pridonijeti kako ekonomskom razvoju tako i očuvanju odredišta.

Razvojem turizma i stvaranjem konkurentnijeg odredišta pomažemo:

  • Stvaranju radnih mjesta

    Turizam je radno intenzivan posao koji ne zahtijeva značajne tehničke sposobnosti i velika kapitalna ulaganja

  • Smanjenju migracija

    iz ruralnih u urbana područja – pomaže sporijem rastu, posebice u slabije razvijenim zemljama, prenapučenih gradova.

  • Zaštitu kulturne i prirodne baštine

    Štiti se autohtona kultura i krhki prirodni resursi. Kao turističkim atrakcijama, turizam daje tim resursima ekonomsku vrijednost i potiče njihovu zaštitu.

  • Promocija izvornosti

    Svaka država na svijetu, praktički i mikro regija posjeduje jedinstvena turistička dobra koja može razvijati i nuditi na tržištu.